دانشگاه کودکان در تهرانپارس

دانشگاه کودکان در تهرانپارس

نام مدیر:
موسس خانم سیما محسن زاده، مدیر خانم سپیده امیر نکویی
سال تاسیس:
۱۳۸۹
آدرس:
تهرانپارس - دلاوران - تکاوران جنوبی - خیابان پوازی - پلاک ۱۲

در این صفحه می توانید اطلاعات کاملی از موسسه دانشگاه کودکان در تهرانپارس بدست آورید، در سال ۱۳۸۹ موسس این مرکز خانم سیما محسن زاده و همچنین مدیریت این مهدکودک خانم سپیده امیر نکویی فعالیت خود را شروع کرد.

رویکرد اصلی این مجموعه پرورش کودکانی شاد و خوشحال است. این موسسه راهی را پیش پای کودکان قرار می دهد که کوتاه ترین و بدون مشکلات ترین راه ممکن برای رسیدن به خوشحالی است.

از طریق روش استعدادیابی این مرکز مسیر درست استعداد کودک را پیدا می کند و از طریق شناسایی و برطرف کردن اختلال ها سعی در هموار کردن این مسیر دارد.

با مطالعه محتوای زیر می توانید اطلاعات کاملی در اینباره کسب کنید.

استعدادیابی کودکان و پرورش هوش های چندگانه کودکان

هر شخص، دارای هوش های مختلفی است که از تولد همراه اوست. آموزش اصولی و دریافت خدمات موثر می تواند منجر به تصویر کشیدن استعداد برتر، شود. استعدادیابی اصولی می تواند رنج و سختی کسب مهارت را کاهش دهد علاوه بر آن که شانس موفقیت را نیز دو چندان کند. 

اگر به فرهنگ های مختلف در سراسر جهان و تاریخ بشری دقت کنید، میبینید که برخی برای یک توانمندی خاص همچون موسیقی، ارزش بیشتری قائل بوده اند. اما در جامعه دیجیتالی کنونی که با سرعت سرسام آور پیشرفت بیش از حد مواجه هستیم، کودکان ممکن است نتوانند موهبت درونی خود را بشناسند و در مسیری غلط پرورش یابند.

تمامی خانواده ها دوست دارند فرزندان آنها موفق شود و به بالاترین سطح پیشرفت تحصیلی برسد. مطمئنا استعدادیابی، اصولی را می‌توان همچون یک نقشه راه قدرتمند برای به دست آوردن موقعیت خوب در مقیاس اجتماعی توصیف کرد.

خوشبختانه، حال با شناخت بهتر نظریه هوش های چندگانه گاردنر خانواده ها می دانند که در صورت رمزگشایی درست و حضور در یک محیط غنی آموزشی، کودک می تواند شایستگی کسب موفقیت های مختلف به ویژه در زندگی اجتماعی و شغلی را داشته باشد.

از هوش های چندگانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هوش بصری فضایی
  • هوش کلامی زبانی
  • هوش منطقی ریاضی
  • هوش جنبشی حرکتی
  • هوش موسیقیایی
  • هوش درون فردی
  • هوش میان فردی
  • هوش طبیعت گرا

تمامی کودکان گنجینه ای از استعداد خاص دارند که باید کشف و پرورش یابند. خانواده ها و محیط های غیر تخصصی نمی‌توانند بازدهی چندانی داشته باشند علاوه بر آن که دستیابی به پتانسیل درونی را ناممکن می کنند.

اگرچه برخی از والدین تصور می کنند، فرزندشان باید در تمامی زمینه ها، سطح معقولی از توانمندی داشته باشند اما بدون شک، چنین چیزی ممکن نیست.

استعدادیابی، آموزش اصولی، تمرین و پشتیبانی درست می تواند به کسب برتری ذاتی منجر شود علاوه بر آنکه درخشش در حیطه مدنظر را نیز ممکن می کند. 

حتما شما نیز افرادی را در اطراف تان می شناسید که اگرچه در زندگی حرفه‌ای و شغلی، عملکرد درخشانی دارند اما هرگز دانش آموزان نمونه نبوده اند و حتی ممکن است فرصت حضور در مدرسه را نیز نداشته اند.

اگر در گذشته خانواده ها پس از اینکه مطمئن میشدند، فرزندشان در ریاضیات قوی نیست، استعدادی در موسیقی و هنر نداشت، وحشت می کردند. اما حال با روشن شدن ابعاد تاثیر گذار نظریه هوش های چندگانه گاردنر می توان امیدوار بود که جنبه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی در مسیر درست قرار میگیرند.

طبق این نظریه می توان امیدوار بود تمامی کودکان از ثروت های درونی و استعدادهای نهفته برخوردار هستند که باید شناسایی شده و با کمک ابزار هایی در مسیر یادگیری اصولی قرار گیرند. مطمئناً کسب مهارت می تواند اعتماد به نفس شایانی را نیز به همراه داشته باشد.

نحوه انجام استعدادیابی در دانشگاهی کودکان

حال که با ماهیت ارزشمند فرایند استعدادیابی آشنا شدید، نیاز است از تجارب افراد متخصص و دوره دیده استفاده کنید. خوشبختانه کادر مجربی در دانشگاه کودکان، فعالیت می کنند. متدهای آموزشی پربار متناسب با بازی های از پیش طراحی شده بر اساس هوش های چندگانه، وجود دارد که امیدواری برای کسب نتایج تاثیرگذار را دوچندان می‌کند.

مشکلات ذاتی کودکان مانع از ارتباط گرفتن در محیط های خشک و آموزشی می‌شود بنابراین در این مجوعه، فضایی غنی از ایده و خلاقیت در نظر گرفته شده است. مربیان نیز با کارنامه ای پربار، فعالیت میکنند که نیاز به مداخله نبوده و تنها با پشتیبانی فرایند اجرای بازی ها را ساده تر میکنند.

جهت رمزگشایی بهتر علاقه مندی و توانمندی ذاتی کودکان، تمامی جزئیات رفتاری توسط مربیان ثبت میشود. در مرحله بعد برای آگاهی درست، ارزیابی دانش را صورت می‌دهند که نتیجه آن دسته بندی داده های رفتاری در هوش های چندگانه است که در انتها می توان انتظار نتایج شایانی را داشت.

جمع بندی: استعدادیابی تنها ابزاری برای شناخت توانمندی و موهبت های درونی نیست بلکه مسیری به سمت خوشبختی و تجربه لذت وافر عنوان می شود.

درمان اختلال در کودکان

یادگیری طوطی وار پس از مدتی نه تنها کودک را دل زده می کند بلکه نتایج چندانی را نیز به همراه ندارد. متاسفانه برخی از کودکان علیرغم دریافت آموزشات بدون ابهام و حضور در مسیری روشن، چندان موفقیت معمولی ندارند. نباید فراموش کرد تنها ویژگی های ظاهری همچون رنگ پوست  یا مو و حالت چشم از نسل گذشته به ارث نمی رسد بلکه بسیاری اختلالات نیز اغلب زمینه ژنتیکی دارند.

عدم شناسایی مشکلات رفتاری می‌تواند پرورش استعدادها را ناممکن کند علاوه بر آنکه از نظر اعتماد به نفس نیز حس ناخوشایندی را به همراه داشته باشد. به طور مثال علاقه و استعداد موسیقی، تنها تضمین کننده موفقیت نیست. برخی ممکن است با مشکل اختلال عدم تمرکز نیز دست و پنجه نرم کنند که عملکرد موسیقیایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

چنین مشکلاتی تنها محدود به موسیقی نیست بلکه برای سایر استعداد ها نیز چالش های آموزشی را به همراه دارد.

در مراکز مختلفی ممکن است از متدهای نوین، برای شناسایی توانمندی ذاتی کودکان استفاده شود اما توجهی به وجود اختلالات نداشته باشند که پس از مدتی نه تنها کودک انگیزه تلاش و کسب مهارت را نخواهد داشت بلکه حس ناخوشایندی به دلیل مواجهه با چنین چالش هایی مسیر آموزش را مختل می کند. 

شناسایی اختلال و استفاده از راهکارهای درمانی می‌تواند کیفیت آموزش را ارتقا دهد علاوه بر آن که بر آینده اجتماعی و شغلی نیز تاثیر مستقیم دارد.

مربیان دانشگاه کودکان، حساسیت ویژه ای نسبت به رصد رفتارهای کودکان داشته و هرگونه جزئیاتی را با خانم محسن زاده و امیر نیکویی مطرح می کنند که به دلیل تسلط بر چنین مشکلاتی و داشتن کوله باری از تجربه می توانند همراه با خانواده ها برای اقدامات درمانی گام بردارند.

نتیجه گیری: زمانی می‌توان به تاثیر تمام و کمال استعدادیابی بر آینده شغلی و اجتماعی کودکان امیدوار بود که شناسایی و درمان اختلالات نیز جدی گرفته شوند.

سخنان موسس و مدیر مهد کودک

رویکرد آموزشی در دانشگاه کودکان مطابق با جدیدترین شیوه های استاندارد است علاوه بر آنکه اهمیت دوران طلایی کودکی بر آینده شغلی و اجتماعی به عنوان یک اصل مهم در نظر گرفته می شود.

رمزگشایی از توانمندی های ذاتی و ترسیم نقشه راه اصولی برای کسب مهارت های مختلف کمک کرده است نه تنها موفقیتهایی بسیاری همراه با رضایت و شادی برای تمامی کودکان فراهم شود بلکه تسهیل و اصلاح مشکلات مختلف نیز به درستی صورت گیرد.

اسیر شدن در بن بست های آموزشی علیرغم شناخت استعداد ذاتی بی‌ارتباط با نداشتن احساس رضایت و خوشحالی نیست بنابراین تیم دانشگاه کودکان قدم به قدم چالش های مسیر را شناسایی و برطرف می کنند، بی جهت نیست که سلامت روح و روان در مسیر کسب رشد و پرورش به درستی پیگیری می شود.

کاهش سختی های مسیر استعدادیابی و کسب دانش بی‌ارتباط با حضور تیم متخصص در دانشگاه کودکان نیست که شامل روانشناسان و مربیان دوره دیده هستند که در ادامه به برخی از خدمات آنها اشاره شده است:

  • کاربرد جدیدترین ایده های آموزشی برای یادگیری کودکان
  • استفاده از شیوه های مبتنی بر مشارکت کودک و اجرای بازی
  • استعدادیابی و پرورش توانمندی های ذاتی کودکان
  • تخصصی ترین مهد کودک شرق تهران
  • یادگیری در محیطی غنی و شاد
  • ارزیابی و تقویت شخصیت کودکان با کمک روانشناسان خبره
  • حضور گروه سنی ۳ تا ۶ سال
  • برگزاری جلسات مشاوره تخصصی روانشناسی کودک
  • اجرای کارگاهی تخصصی روانشناسی با حضور کودکان و والدین
  • اجرای کارگاه های نجاری، تخلیه خشم و حل مسئله با مشارکت کودکان
  • اجرای کارگاه جذاب مادر و کودک

شناخت متد آموزشی نمی تواند بیانگر کیفیت باشد. این مجموعه برای شناسایی و تقویت مهارت های درونی، پارامترهای مختلفی را در نظر گرفته است به نحوی که می‌توان انتظار بهبود توجه و تمرکز، ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی، یادگیری غیرمستقیم و درک مفاهیم به شکل صحیح و سالم در ذهن ناخودآگاه کودکان بود. مطمئنا کودکان در دوران بزرگسالی با شدائد و سختی های کمتری مواجه می‌شوند، همچنین کسب مهارت همراه با احساس آرامش و شادکامی خواهد بود.