مهدکودک سیاره مهر در میرداماد

مهدکودک سیاره مهر در میرداماد

گروه سنی:
از شیر خوار تا ۶ سال
آدرس:
داوودیه، کنارگذر میرداماد، خیابان آقا زاده فرد،خیابان سیفیه، پ ۲۶

مهد کودک و پیش دبستانی سیاره ی مهر در سال ۱۴۰۱ تاسیس شد. این مهد کودک در خیابان میرداماد، محله داوودیه واقع شده و تحت مدیریت خانم شهریاری (کارشناس مشاوره خانواده با ۱۷ سال تجربه مدیریت اجرایی در مهدکودک) و خانم الهام مبینی (کارشناس ارشد مشاوره خانواده و عضو سازمان نظام روانشناسی) فعالیت می‌کند.

فضای مهد کودک شامل ۶ کلاس آموزشی و دو فضای بازی (سرپوشیده و روباز) است که از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ عصر، کودکان ۲ تا ۶ سال را پذیرایی می‌کند. مهد کودک در روزهای شنبه تا چهارشنبه به صورت تمام وقت فعالیت می‌کند و تنها در ایام تعطیل رسمی کشور تعطیل است. همچنین، مهد کودک دارای حیاط سرباز با مساحت ۲۲۰ متر مربع است که با وسایل فایبر گلاس و امن‌پوشیده شده است و از چمن مصنوعی و گرانول استفاده می‌کند. این فضا در تمام فصول سال برای خدمات رسانی آماده است. همچنین، مهد کودک دارای سرویس‌های بهداشتی مدرن و دوربین‌های مداربسته در هر کلاس است.

تضمین کارکرد آموزشی استاندارد در مهدکودک‌ سیاره مهر در میرداماد با وجود مدیریت قوی و پرسنل مجرب، امری بدیهی است. برنامه‌ریزی و ساختار منظم در این مرکز وجود داشته تا کودکان بتوانند اوقات خوشی را سپری کنند  و شاهد فعالیت‌های آموزشی، بازی‌های تربیتی، فعالیت‌های جسمی، زمان‌های استراحت و تغذیه معقول باشند.

توجه به توسعه کاملی نیز پرسنل دارند بطوریکه در تنظیم برنامه‌های آموزشی میتوان شاهد توسعه کاملی از جمله توسعه جسمی، شناختی، اجتماعی و هیجانی کودکان بود. تنوع فعالیت‌ها می تواند پاسخگوی نیاز تمامی کودکان باشد تا تمامی ابعاد توسعه را شاهد باشند. کودکان نیز در این فعالیت‌ها مانند بازی‌های خلاقانه، کاردستی، موسیقی، حرکت و… حضور پررنگی دارند.

استفاده از روش‌های آموزشی مناسب و مطابق استانداردهای روز دنیا مهدکودک، فرصتی برای یادگیری فعال و تجربی را ممکن میکند. محیط آموزشی مناسب در این مرکز وجود دارد و کودکان میتوانند در محیط فیزیکی که ایمن، تمیز و مناسب است شاهد رشد و تربیت باشند.

برای بهبود راندمان فعالیت‌های آموزشی، انواع بازی، اسباب‌بازی‌ها و تجهیزات استاندارد متناسب با نیازهای توسعه کودکان انتخاب و استفاده شده اند. پرسنل در تلاشند تا فرصت‌های متعددی برای تعامل اجتماعی بین کودکان فراهم کنند که به بهبود مهارت‌های اجتماعی، تعاون و احترام منجر میشود.

ارزیابی و پیگیری نیز از برنامه های این مرکز است که همسو با پیشرفت تحصیلی، آموزش و بهره وری صورت گیرد. اطلاع‌رسانی مناسب به والدین نیز جدی گرفته میشود که موفقیت آموزشی را به ارمغان می آورد.

تجربه و تخصص مربیان و معلمان کسب دانش و پرورش نبوغ را ممکن است. در انتخاب کادر آموزشی همواره افراد مجرب و آموزش‌دیده، اولویت دارند. نظارت مداوم و کنترل کیفیت برنامه‌ها و فعالیت‌های مهدکودک به ارتقا سطح استانداردهای آموزشی، کمک کرده است.

مهد کودک سیاره ی مهر برنامه‌های تفریحی و آموزشی خارج از محیط مهد کودک، مانند اردوها، نیز برگزار می‌کند. همچنین، برگزاری تولد های گروهی ماهانه و اجرای برنامه‌های موسیقی نیز به عنوان بخشی از برنامه‌های مهد کودک برگزار می‌شود.

مهد کودک سیاره ی مهر فعالیت‌های گوناگونی نظیر برگزاری کارگاه‌های خلاقیت (مانند بازی خلاق، نقاشی خلاق و نمایش خلاق)، برگزاری اردوهای تفریحی، برگزاری جشن‌های تولد ماهانه، برگزاری چکاپ دوره‌ای توسط پزشک متخصص کودکان، برگزاری کارگاه‌های مشاوره و روانشناسی ویژه والدین را انجام می‌دهد. همچنین، در مهد کودک سیاره ی مهر آموزش‌های متنوعی ارائه می‌شود، از جمله آموزش زبان انگلیسی، نقاشی، مهارت‌های حرکتی (ژیمناستیک و ریتم وگیم)، شطرنج، موسیقی، مهندسی خلاق، رباتیک، ریاضی با چرتکه، مفاهیم علوم و ریاضی، آموزش سفال، آموزش سودوکو، آموزش دومینو، کارگاه‌های نجاری، سازه‌های ماکارونی، الکترونیک و...

اطلاع رسانی به والدین نیز از طریق فعالیت‌های مجازی مهد کودک در گروه تلگرام و اینستاگرام صورت می‌گیرد. این فعالیت‌ها شامل گزارش‌هایی از فعالیت‌های آموزشی و تفریحی کودکان در محیط مهد کودک است. همچنین، جلساتی بین والدین و مربیان در فصل‌های مختلف نیز برگزار می‌شود.

کودکان در مهد کودک سیاره ی مهر بر اساس سن خود در دسته‌بندی‌های مختلف طبقه‌بندی می‌شوند و هر کلاس تحت نظارت مربی و کمک مربی خود فعالیت می‌کند. علاوه بر این، مهد کودک سیاره ی مهر مقالات آموزشی مربوط به کودکان را تهیه و ارائه می‌دهد که به والدین کمک می‌کند تا در پرورش و تربیت کودکان خود موفق تر باشند.