مهدکودک مانا در قیطریه

مهدکودک مانا در قیطریه

نام مدیر:
سرکار خانم مائده خدادادی
گروه سنی:
پذیرش از کودکان نوپا تا پیش‌ از دبستان
ساعت کاری:
۸ تا ۱۶
آدرس:
قیطریه جنوبی، منظریه، خیابان برادران رحمانی، کوچه عرب قشقایی، پلاک ۸

مانا امانت‌دار درخشان‌ترین سال‌های زندگی کودکان است و می‌کوشد در لحظه‌هایشان رشد و آرامشی مانا جاری کند. اولویت مانا پرورش و رشد فزرندان و فراهم کردن بستر شناخت استعداد‌های آنان است. مانا مهارت‌آموزی و گفت‌وگو را مهمترین ارکان آموزش کودکان می‌داند و فعالیت‌های تلفیقی خود را بر محور این دو پیش می‌برد. حضور مداوم روان‌شناس کودک در مهد و بررسی تمامی فعالیت‌های مهد از منظر روان‌شناسانه، از جمله امتیازات مانا است. مانا به خوبی می‌داند که در دنیای کودکانه هیچ اصلی مهتر و جدی‌تر از بازی نیست. بازی است که می‌تواند مبنای رشد و توسعه‌ی مهارت‌های فردی، دوستی و تعاملات اجتماعی شود و کودک را به سوی درست، خلاقانه، منطقی و آگاهانه اندیشیدن و اقدام برای حل مسئله پیش برد.

 

از کلاس های دیگر این مجموعه می توان موارد زیر را نام برد که مزایا بیشماری را به دنبال دارد:

کلاس معماری و حجم

کودکان با حضور در کلاس‌های معماری مهدکودک ضمن شناخت اصول و مفاهیم معماری از طریق فعالیت‌ها و بازی‌های مختلف، شاهد تقویت مهارت‌ها و توانایی‌های مختلف مانند ارتقا هوش فضایی_مکانی و خلاقیت درونی هستند. توانایی ارزیابی و تفسیر کودکان از طریق مشاهده نمونه‌های مختلف معماری و بازسازی آن‌ها، امری بدیهی است. تقویت مهارت‌های دستی و حرکتی با ساخت و ساز با اجسام را نیز باید اشاره کرد.

کلاس توانساز

کلاس‌های توانساز در این مهدکودک‌ موفق، مزایا بیشماری را به ارمغان آورده است تا در کسب مهارت های معمولی مانند پوشیدن کفش، پوشیدن انواع لباس، بستن دکمه ها، بستن بند کفش ها، شانه کردن موها، گرفتن ناخن، مرتب کردن اتاق، تمرین دوخت و دوز … موفق ظاهر شوند. توسعه دایره واژگان، توانایی بیان و تعامل بهتر با دیگران با انتخاب بازی‌ها و فعالیت‌های مختلف نیز امری بدیهی است.

کلاس هوشیار

تجربیات گوناگونی در کلاس هوشیار این مهد کودک موفق ممکن شده است تا توسعه و ارتقاء مهارت‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون، اتفاق افتد. بازی‌ها، تمرینات حرکتی و فعالیت‌های مختلف در کلاس‌های هوشیار به نهادینه شدن مفاهیم ریاضی کمک می‌کند.

کلاس جستجوگر

کودکان در کلاس‌های جستجوگر این مهدکودک، ضمن یادگیری مهارت‌های جستجو و کشف، می‌توانند شاهد تقویت مهارت‌های دیگری مانند مشاهده دقیق و علمی و پرسشگری نیز باشند. تقویت مهارت‌های اجتماعی مانند همکاری، ارتباط برقرار کردن و حل تعارض‌ها از دیگر مزایا حضور در این کلاس است.

کلاس ورزشی

تقویت مهارت‌ها به صورت شناختی، حسی-حرکتی، اجتماعی و اختصاصی در کلاس ورزش این مهدکودک‌، ممکن شده است. انجام فعالیت‌های ورزشی مثل پرش، دویدن، پرتاب توپ و… ضمن تقویت عضلات به توسعه تعادل و هماهنگی حسی-حرکتی، افزایش انعطاف‌پذیری، تقویت قدرت قلب و عروق، توسعه مهارت‌های اجتماعی، توانایی تمرکز و توجه، تقویت اعتماد به نفس، تشویق به فعالیت‌های سالم در آینده و داشتن سبک زندگی سالم تر کمک میکند.

کلاس رباتیک

حضور در کلاس رباتیک برای کودکان ۴ سال به بالا مناسب بوده که تقویت و ارتقاء مهارت‌های مختلف را نیز به ارمغان می آورد. تفکر خلاقانه برای حل مسائل واقعی با تحلیل دقیق مسائل و جستجوی راه‌حل‌ها نیز امری بدیهی است. همکاری و تعامل اجتماعی، تقویت مهارت‌های دستی، تقویت تفکر منطقی نیز تجربه منحصر به فردی است که در نهایت منجر به تقویت اعتماد به نفس می‌شود.

کلاس مایندلوفولنس (ذهن آگاهی)

توسعه احساسات، تمرکز، همدلی و خودآگاهی در کلاس‌های مایندفولنس یا ذهن آگاهی این مهدکودک‌ موفق، ارتقاء یافته است. حضور در این کلاس برای گروه های سنی بالاتر از ۴سال مناسب بوده که به درک احساسات درونی کمک میکند تا بتوانند مدیریت موقعیت‌های مختلف را کسب کنند. مطمئنا بر درک بهتر از هویت و توانایی‌های ذاتی، کمک میکند.

کلاس موسیقی کودک

در کلاس‌های موسیقی که شامل آموزش بلز و فلوت ریکورد و سلفژ و گروه نوازی است، کودکان با فعالیت‌های موسیقی به طور مستمر و همراه با بازی‌ها و تجربه‌های شنیداری و حرکتی، شاهد توسعه و ارتقاء مهارت‌ها و ویژگی‌های مختلف در کودکان، هستند. تقویت حافظه با حضور در کلاس های موسیقی نیز بدست می آید که تسلط کافی بر نت‌ خوانی، نوازندگی بلز و فلوت ریکورد دارند علاوه بر آنکه تقویت توجه و تمرکز کودکان نیز بدست می آید. تقویت اعتماد به نفس با اجرای آهنگ‌ها و نت‌ها در مقابل دیگران و کسب تجربه‌ یادگیری خوشایند و مفرح را نیز باید اشاره کرد.

مانا کودک، خانواده و محیط آموزشی را سه رکن مکمل می‌داند و می‌کوشد هر سه را در راستای ایجاد فضایی امن و پویا برای کودک، ارتقا دهد.از جمله فعالیت‌های مانا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • رصد مداوم کودکان و کلاس‌ها توسط روان‌شناس خبره
  • برگزاری جلسات دانش‌افزایی برای ارتقای توانمندی مربیان
  • برگزاری جلسات مستمر دانش‌افزایی برای والدین
  • دعوت از متخصصان رشته‌های مختلف برای استفاده‌ی کودکان، مربیان و والدین
  • جلسات اختصاصی مشاوره برای کودک و خانواده
  •  کلاس‌های تخصصی فوق‌برنامه برای کودکان