مهدکودک آسمان در سعادت آباد

مهدکودک آسمان در سعادت آباد

نام مدیر:
تارا رضایی
گروه سنی:
۲ تا ۶ سال
ساعت کاری:
۷ تا ۱۶
آدرس:
سعادت آباد، میدان کتاب، خیابان آسمان، آسمان ۶ غربی (داخل کوچه)، پلاک ۹

مهدکودک آسمان در محلی جذاب و آرامش‌بخش در سعادت آباد، خیابان آسمان واقع شده است. این مهدکودک در سال ۹۸ به وسعت ۳۵۰ مترمربع احداث شده و دارای فضای باز و حیاط مستقلی است که فعالیت‌های ورزشی در فضای بیرونی را ممکن می‌سازد.

این مهدکودک سه طبقه جداگانه دارد. طبقه اول شامل سالن بازی مسقفی با امکانات و وسایل بازی ایمن‌سازی شده و دفتر مدیریت قرار دارد.

طبقه دوم شامل ۴ کلاس آموزشی برای گروه سنی پیش‌دبستان و پیش‌یک، یک کلاس زبان انگلیسی و ۳ سرویس بهداشتی برای کودکان است.

طبقه سوم شامل ۲ کلاس جداگانه برای گروه سنی نوپا و نوباوه، یک کلاس آزاد برای انجام فعالیت‌های آمادگی جسمانی، سالن نهارخوری، آشپزخانه، و ۲ سرویس بهداشتی و اتاق تعویض برای کودکان نوپا در نظر گرفته شده است.

زبان انگلیسی به صورت روزانه با استفاده از متد TPR (Total Physical Response) (مرتبط کردن زبان با حرکات) آموزش داده می‌شود. در اینجا از کتاب‌های First Friends، فلش‌کارت‌ها، اشعار انگلیسی و داستان‌ها برای آموزش استفاده می‌شود. همچنین، برنامه آموزشی شامل تمرین مهارت تشخیص حروف به وسیله آواها (Phonics Program)، یادگیری انگلیسی روزمره از طریق بازی، آموزش ارزش‌های اجتماعی (Social Value)، و توسعه مهارت‌های تفکر خلاق (Critical Thinking) و یادگیری همکاری در گروه را شامل می‌شود.

مهدکودک آسمان به منظور ارائه برنامه‌های توسعه‌ای جامع، از روش‌های آموزشی متنوعی استفاده می‌کند. برنامه‌های آموزشی شامل فعالیت‌های موسیقی، هنر، حرکت و تمرین‌های جسمانی، تمرکز و تماشا، و آموزش علم و تکنولوژی می‌شود.

مهدکودک‌ آسمان در سعادت آباد برای ارتقاء کیفیت آموزشی همواره برنامه ریزی منظم دارد البته حضور پرسنل آموزشی مجرب نیز بی تاثیر نیست. کادر اموزشی متخصص و با تجربه که دارای تحصیلات مناسب و علاقه مند به کار با کودکان هستند همواره فعالیت های متنوع را طراحی و اجرا میکنند.

برنامه‌های آموزشی توسعه‌محور این مهدکودک‌ معتبر مطابق با استانداردهای آموزشی دنیا و سازگار با نیازهای روز جامعه هستند. این برنامه‌ها توانسته اند انگیزه‌بخشی، خلاقیت، مهارت‌های اجتماعی و تفکر انتقادی کودکان را به ارمغان آورده اند.

محیط آموزشی مناسب در فضای مهدکودک‌، وجود دارد که میتوان شاهد محیطی ایمن، تمیز و مناسب برای فعالیت‌های آموزشی و بازی بود. مدیریت و پرسنل همواره ابزارها و اسباب‌بازی‌های مناسب برای تحریک حس‌ها و تقویت مهارت‌های کودکان، انتخاب و در اختیار گذاشته اند.

تنوع و انعطاف‌پذیری فعالیت‌ها در برنامه‌های مهدکودک به نحوی است که کودکان میتوانند بازی‌ها، هنرها، موسیقی و فعالیت‌های حرکتی مناسبی را انجام بدهند که توسعه چندجانبه کودکان را به ارمغان می‌آورد.

ارتباط مستمر با والدین از خط مشی های این مرکز است تا اطلاع‌رسانی به والدین درباره روند آموزشی، پیشرفت کودک و نیازهای شخصی به درستی صورت گیرد. ارتقاء مهارت‌های اجتماعی در برنامه‌های مهدکودک بوده تا بتوانند شخصیتی مستقل کسب کنند و آگاهی نسبت به مهارت‌های ارتباطی، همکاری، احترام به دیگران و حل تعارض‌ داشته باشند.

تامین امنیت و بهداشت از دیگر اصول این مهدکودک است تا والدین دغدغه ای نسبت به سلامت فرزندشان نداشته باشند. در برنامه روزمره، نظافت مناسب، غذاهای سالم و تأمین تجهیزات بهداشتی به چشم میخورد. ارزیابی پیشرفت کودکان در این مهدکودک‌ معتبر به محک بهتر توانمندی و شناخت نیازهای درونی، منجر میشود.

مهمترین هدف مهدکودک آسمان، ایجاد یک محیط مهربان و امن برای کودکان است. توجه و مراقبت بیشتر به نیازهای فردی هر کودک، تشویق به خلاقیت و استفاده از تفکر خودآموز، ارتقاء مهارت‌های اجتماعی و کار گروهی، تقویت استقلال و خودکارآمدی، و ترویج ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی از جمله اهداف این مهدکودک است.

همچنین، مهدکودک آسمان توجه و همکاری نزدیک با والدین را بسیار ارزشمند می‌داند. برگزاری جلسات ارتباط و گفتگو با والدین، ارائه گزارش روزانه و گزارش توسعه فردی کودکان، و برگزاری رویدادها و جشن‌های خانوادگی، به منظور تقویت همکاری و تعامل با والدین انجام می‌شود.

مهدکودک آسمان با تیمی مجرب و متعهد از مربیان و کارکنان متخصص فعالیت می‌کند. تمامی اعضای تیم با داشتن دانش و تجربه لازم در زمینه تربیت کودکان، بهره‌وری بالا و علاقه زیادی به کار با کودکان دارند.

از آنجا که اولویت مهمترین مهدکودک‌ها در این محیط تربیتی است، مهدکودک آسمان همواره در تلاش است تا با استفاده از روش‌های مدرن و به روز، بهبود مداوم و پیشرفت را در برنامه‌های آموزشی و تربیتی خود اعمال کند. همچنین، با ارائه فضای باز و امکانات مناسب، کودکان را ترغیب به اکتشاف و کشف می‌کند و برای آن‌ها فرصت‌های یادگیری جذاب و پویا فراهم می‌کند.

در نتیجه، مهدکودک آسمان با توجه به ارائه برنامه‌های توسعه‌ای جامع، تمرکز بر توانمندی‌های هر کودک، ایجاد محیطی امن و مهربان، توجه و همکاری با والدین، استفاده از تیم مجرب و متخصص، و بهبود مداوم و پیشرفت در روش‌های آموزشی، بهترین خدمات تربیتی و آموزشی را به کودکان ارائه می‌دهد.