کودکستان موفق در سهروردی

کودکستان موفق در سهروردی

نام مدیر:
مژگان رضازاده
ساعت کاری:
از نوپا تا دبستان
آدرس:
خیابان سهروردی شمالی. روبروی خیابان خرمشهر (آپادانا). پلاک ۳۶۱

فلسفه مهدکودک را میتوان یک رویکرد فراگیر و کامل برای آموزش و پرورش کودکان توصیف کرد. اگر اصول و ارزش‌هایی مانند احترام به کودک، خلاقیت، آزادی و توجه به نیازهای فردی و اجتماعی آن‌ها به درستی پیگیری شود میتوان از رشد و شکوفایی اصولی اطمینان داشت.

مربیان موفق با رویکرد آموزشی و پرورشی میتوانند به توسعه جسمی، عقلی، اجتماعی و روحی کودکان کمک کرده تا ضمن کاربرد آموزش مبتنی بر بازی و تجربه‌های مستقیم شاهد ارتقا ارتباطات اجتماعی نیز باشند.

کودک به دلیل شیطنت و انرژی ذاتی نیاز به یک محیط آموزشی غنی دارد تا در عین یادگیری، آزادی بیشتری داشته باشد و بتواند به طور طبیعی و با توجه به علایق و استعدادهای خود شاهد رمزگشایی استعداد نیز باشد.

تلاش کادر آموزشی باید به صورت خودآگاه و خودمختارانه باشد تا اطلاعات و مهارت‌های جدید را فرا بگیرند.

فلسفه مدرسه موفق، مدرسه ای با ( م محبت  و وفاق  ف فكر  ق قلم ) برای ساختن دنیای فردا است با تاکید بر فرایند یادگیری بر مبنای بازی، تجربه، همکاری و خلاقیت بوده بنحویکه، کودکان را به آموزش و یادگیری مستقل و خودآگاهانه سوق می دهد، بی جهت نیست که میتوانند پیشرفت شگرفی در مهارت‌های ارتباطی، حل مسئله و تفکر انتقادی شاهد باشند.

مجموعه ی موفق از سال۱۳۸۹ تا کنون با تمرکز بر توسعه تحصیلی کودکان توانسته بر رشد شخصیتی و اجتماعی آن‌ها نیز تاثیر مستقیم بگذارد. فرآیند یادگیری و پرورش متناسب با استعداد و توانمندی بوده که شرایط محیطی مناسب را برای رشد و توسعه چنین فردی فراهم میکند.

این مجموعه، لقب مرکز موفق در لیست مدارس و مهدکودک های برتر در مناطق۱ ،۳، ۷و۸ کسب کرده است. در دو بخش کودکستان(گروه سنی ۲ تا ۶ ساله ها) و ابتدایی (دوره ی اول و دوم) به فعالیت های آموزشی پرداخته میشود.

دوبله انیمیشن‌: برای کودکان دوبله انیمیشن تنها یک تجربه مفرح نیست بلکه اثرات مثبتی بر روی رشد و توسعه کودکان برجای گذاشته است که توانسته به شیوه‌های یادگیری مفید نیز کمک کند.

این فعالیت به شناخت زبان های بیگانه نیز کمک میکند.

فراگیری لغات جدید به ارتقا مهارت های ارتباطی و گسترش شبکه ارتباطات منجر میشود.

تقویت مهارت های انتقادی و تفکری با درگیر شدن به جزئیات داستان‌ها و شخصیت‌های انیمیشن‌ها در بهبود مهارت‌های انتقادی و تفکری نیز اثر گذار است. تغییر نگرش از طریق این داستان‌ها در مورد مسائل اجتماعی، اخلاقی و رفتاری نیز بدیهی است.

تماشای انیمیشن‌ها و پذیرش داستان‌های مختلف به تحریک انفعالی کودکان و تقویت خلاقیت و تصورات منجر میشود.

کودکان با همذات پنداری با داستان‌ها و شخصیت‌های انیمیشن‌ها می‌توانند به سمت علاقه‌مندی به مطالعه و نوشتن، هدایت شوند. حتی تاثیر چشمگیری بر نبوغ و الهام گرفتن از داستان‌های مورد علاقه دیده شده و حتی شروع به نوشتن داستان‌های خود می کنند.

رمزگشایی از احساسات با کمک داستان‌ها و وقایع انیمیشن‌ها، امری بدیهی است حتی مدیریت بهتر را نیز می آموزند.

کلاس زبان انگلیسی:  تاثیرات بسیار مثبتی بر رشد و توسعه کودکان با حضور در کلاس زبان انگلیسی مورد انتظار است. این تجربه آموزشی را باید پله نخست دانست که از زمان مهدکودک تا جوانی و بزرگسالی، اثرات مثبتی به همراه دارد. 

تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتاری در این کلاس‌ها، رخ میدهد و میتوان توسعه زبان دوم آن‌ها را انتظار داشت.

ایجاد فرصت برای ارتباط با کلمات و جملات جدید، باعث افزایش اعتماد به نفس شده که با شرکت در کلاس‌های انگلیسی در محیط مهدکودک بدست می آید.

تحریک تفکر خلاقانه و تخیل کودکان با حضور در این کلاس‌ها است که آموزشات معمولاً با بازی‌ها، آهنگ‌ها و فعالیت‌های جذاب رخ میدهد.

آموزش زبان انگلیسی بستری است تا کودکان درک بهتری از فرهنگ‌ها، رسوم و سنت‌های دیگر کشورها بدست آورند.

بسیاری از زمینه‌های تحصیلی و شغلی با زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین‌المللی، گره خورده است. توسعه زبانی، اجتماعی و حتی تحصیلی کودکان، نیز از فواید کلاس‌های زبان انگلیسی در مهدکودک است تا گام موثری برای یادگیری زبان دوم برداشته شود.

کلاس‌های مهارت‌های زندگی: یک محیط عالی برای یادگیری مهارت‌های مهمی در مهدکودک، با برگزاری کلاس‌های مهارت‌های زندگی میسر میشود.

بازی‌ها، فعالیت‌های گروهی و تجربیات عملی در این کلاس ها ارائه شده تا کودکان برای زندگی روزمره آماده شوند.

طی این کلاس ها ارتقا مهارت های ارتباطی که شامل مهارت‌هایی مانند گوش دادن، صحبت کردن، به اشتراک گذاشتن و حل مسائل در گروه‌های کوچک هستند نیز رخ میدهد. طی این کلاس‌ها، کودکان می آموزند که نه تنها ارتباطات خود را با دیگران بهبود دهند بلکه با کمک موضوعاتی مانند همکاری و تعامل، چالش ها را برطرف کنند. 

نباید فراگیری مهارت هایی مانند همکاری، احترام به دیگران، درک احساسات خود و دیگران، حلّ اختلافات و مدیریت خشم نیز از یاد برد که پایه اصلی کسب موفقیت‌های اجتماعی و ارتباطی آینده کودکان هستند.

ارائه برنامه‌ریزی مناسب برای انجام وظایف و تسلط بر مهارت‌های مرتبط با این حوزه به دلیل آموزش کودکان برای مدیریت زمان است. کسب چنین مهارت هائی کمک می‌کند تا در مواجهه با وظایف مختلف، شانس موفقیت بیشتری وجود داشته باشد.

استفاده از تخیل، ایده‌پردازی و پیدا کردن راه‌حل‌های نوآورانه برای مسائل روزمره، یادگیری در مورد بهداشت شخصی، تغذیه سالم و مراقبت از خود نیز از دیگر موارد هستند.

کلاس یوگا: یک تجربه فوق‌العاده برای کودکان در مهدکودک را میتوان یوگا توصیف کرد.

از مشهودترین نتایج یوگا برای کودکان، توانایی کنترل استرس و افزایش تمرکز و آرامش است که بی ارتباط با تمرینات تنفسی، حرکات آرامش‌بخش و بازی‌های خلاقانه نیست.

مربیان در تلاشند تا از روش‌ها و بازی‌هایی منطبق با سطح توانایی و توجه کودکان بهره گیرند که شامل بازی‌های تعاملی، حرکات ساده یوگا، تمرینات تنفسی و روش‌های آرامش بخشی مثل مدیتیشن کوتاه هستند.

برای همراهی کودکان از ابتدایی‌ترین حرکاتی که بازی‌گونه هستند مثل حیوانات، درختان، گل‌ها و اشیاء دیگر، استفاده میکنند.

شناخت دقیق اجزای مختلف یوگا با کمک بازی‌ها و تمرینات بوده که زمینه تفریح، آرامش و تمرکز را به دنبال دارد.

از چشمگیرترین اثرات آن میتوان کمک به کودکان برای مدیریت احساساتشان، افزایش اعتماد به نفس، ایجاد ارتباط با هم و تقویت انعطاف‌پذیری بدنی و روحی را اشاره کرد. علاوه بر اینها تمرکز بر روی ارتباط با طبیعت و جهان اطراف و همچنین تقویت حس تعامل با دیگران نیز بدیهی است.

شناخت مفاهیم آرامش، تعادل و تمرکز در مهدکودک‌ها با ارائه کلاس‌های یوگا برای کودکان، ممکن میشود که برای دوران بزرگسالی نیز مفید خواهد بود.