مهدکودک مهزاد و مهگل در اشرفی اصفهانی

مهدکودک مهزاد و مهگل در اشرفی اصفهانی

نام مدیر:
مهزاد مثقالی
آدرس:
اشرفی اصفهانی به سمت شمال مقابل مرکز خرید تیراژه خ قموشی شهرک همای شمالی جنب قنادی آرامیس خ گلبرگ خ گلستان ۱ بوستان دوم غربی پلاک ۲ 

مهدکودک مهزاد و مهگل با مدیریت خانم مهزاد مثقالی در حوالی اشرفی اصفهانی واقع شده است و توانسته علی رغم تاسیس در یک سال اخیر، رضایت خانواده های بسیار را کسب کند.

برای اطلاع بهتر از فلسفه تاسیس مهدکودک، مصاحبه ای با خانم مثقالی صورت گرفته است:

بنده علاقمند به آموزش و پرورش اصولی و تعلیم و تربیت بنیادی هستم تا با ارتباط فعّال بین آموزش و بازی، احترام به خلاقیت کودکان و توجه به توسعه جسمانی، اجتماعی و عقلانی آنان، آینده ای درخشان را شاهد باشند. گذراندن واحدهای دانشگاهی در دانشکده تهران پزشکی با عنوان مربی مهد، مادر و کودک، روانشناسی، کودک بیمار، کودک سالم و … به کسب خلاقیت و فعالیت هدفمند در فرآیند یادگیری کمک کرده بی جهت نیست که کودکان میتوانند با لذت و انگیزه بیشتری در این مجموعه به کشف دنیای اطراف خود مشغول شده و مهارت‌های لازم برای زندگی موفق در آینده را کسب کنند.

در این مهدکودک با کسب تجربه از مدیران و موسسین مهدکودک های مطرح و به نام، اهمیت بهره‌گیری از بازی در محیط آموزشی  مشخص شده است تا شاهد ارتقا مهارت‌های اجتماعی، حل مسائل و تفکر انتقادی نیز بود. تعاملات مثبتی بین مربیان به عنوان راهنما و پشتیبان کودکان، برقرار است تا در مسیر یادگیری، کودکان حضور یافته تا بدون دغدغه، شاهد کشف دنیای پیرامون و توسعه مهارت‌های ذهنی و جسمی خود باشند. تمامی کودکان میتوانند براساس نیازها و خصوصیات فردی خود، به ارتقاء جوانب مختلف شخصیتی و توسعه یکنواخت مشغول شوند ضمن آنکه احساس امنیت و ارتباط مثبت با دیگران را تجربه کنند.

کودکان شیرخوار تا ۶ سال امکان حضور در مهد کودک مهزاد و مهگل را دارند. کودکان از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۶:۳۰ بعد از ظهر می‌توانند از کلاس‌های مختلف آموزشی بهره‌مند شوند. صفحه اینستاگرام با آدرس https://instagram.com/mahzadmahgol_kindergarten این مجموعه امکان شناخت فعالیت های آموزشی و برنامه های متنوع را ممکن کرده است.

کلاس‌های مهد کودک مهزاد و مهگل

برای شناخت بهتر خانواده‌ها از انواع کلاس‌هایی که در این مهد کودک اجرا می‌شود به مزایای هر یک از انواع کلاس‌ها، اشاره کرده‌ایم:

کلاس زبان انگلیسی: برگزاری کلاس زبان انگلیسی برای کودکان ضمن توسعه مهارت زبانی، ارتباط اجتماعی بهتر و بهبود تفکر منطقی در دوره‌های بعدی زندگی کودکان به توسعه فرهنگی و تحصیلی نیز کمک میکند‌. زبان انگلیسی به عنوان یک زبان جهانی، شناخت فرهنگ‌ها را ممکن میکند و به بهبود کیفیت زندگی اجتماعی و حرفه‌ای کودکان نیز منجر میشود.  علاوه بر این، شروع آموزش زبان انگلیسی را میتوان مسیر یادگیری جذابی توصیف کرد که تجربه اندیشه‌های مثبت و افزایش اعتماد به نفس را به دنبال دارد.

کلاس شطرنج: شطرنج یک بازی استراتژیک بوده که به سن خاصی، اختصاص ندارد البته نیازمند تفکر منطقی و برنامه‌ریزی است. مشارکت در این کلاس‌ها مزایا بیشماری برای توانایی تمرکز و به یاد سپردن جزئیات به نمایش می گذارد. یادگیری همکاری، رقابت سالم و احترام به حریف با حضور در این بازی، کودکان را برای زندگی اجتماعی و تعامل با دیگران، آماده میکند‌. بنابراین برگزاری کلاس شطرنج در مهدکودک به عنوان یک فعالیت آموزشی و تربیتی ارزشمند است تا عملکرد مطلوبی در مواجهه با موقعیت‌های پیچیده و جدید شاهد باشند.

کلاس لگو: کلاس لگو در مهدکودک برای کودکان به تجربه توانمندی در ساخت و ساز اشیاء مختلف کمک میکند و ارتقا مهارت ساختاری را به دنبال دارد. در این فعالیت همکاری و اشتراک گذاری میان کودکان صورت گرفته بنابراین میتوان شاهد  ارتقا مهارت های اجتماعی و تعاملی نیز بود. چنین فعالیت‌هایی ضمن سرگرمی کودکان توانسته اند توسعه هوش هیجانی، اجتماعی و تحلیلی کودکان را نیز به ارمغان آورند.

کلاس موسیقی: کلاس موسیقی در مهدکودک برای کودکان توانسته مزایای فراوانی به همراه داشته باشد. حضور در این فضا، شناخت صداها و اهنگ‌ها را ممکن میکند و بهبود مهارت شنیداری را به دنبال دارد. توسعه کارکردهای حرکتی‌ و تقویت مهارت های زبانی کودکان با فرآیند یادگیری زبان ممکن میشود علاوه بر آنکه امکان اشتراک و همکاری با دیگران را میتوان انتظار داشت. رمزگشایی از استعدادهای هنری کودکان در این فعالیت سرگرم‌کننده و آموزشی، رشد چندجانبه کودکان را به دنبال دارد.

کلاس کلاژ خلاقیت کودک: کلاژ را میتوان یک ابزار موثر برای توسعه خلاقیت کودکان دانست که این فرصت را دارند تا با انتخاب و ترتیب مختلف از مواد مختلف، از خلاقیت خود لذت ببرند‌. کودکان میتوانند به صورت بصری و خلاقانه احساسات را شکوفا کرده و توانایی‌های ارتباطی و حل مسائل را شاهد باشند.
نباید بهبود تمرکز و توجه و افزایش اعتماد به نفس کودکان را از قلم انداخت که توسعه چندجانبه کودکان را به دنبال دارد.

کلاس مولتی اسپرت: کلاس مولتی اسپرت که شامل مینی والیبال، مینی بسکتبال، مینی هندبال و … هستند، تجربه ورزشی فرد و توسعه مهارت های مختلف فیزیکی را به دنبال دارد. تقویت تعادل، سرعت و انعطاف و افزایش سطح انرژی کودکان نیز صورت می گیرد ضمن آنکه انگیزه برای حرکت و ورزش را نیز شاهد باشند.
تقویت همکاری و انضباط کودکان را نیز با حضور در این کلاس ها باید اشاره کرد.