مهدکودک دنیای خلاقیت در مرزداران

مهدکودک دنیای خلاقیت در مرزداران

نام مدیر:
خانم حاجیلو
گروه سنی:
از ۱ تا ۷ سال
ساعت کاری:
۷ تا ۱۷:۳۰
آدرس:
بلوار مرزداران، بین خیابان نارون و سپهر

"دنیای خلاقیت"، مهد و پیش‌دبستانی ۲ زبانه، از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه، با هدف ایجاد فضای شاد و پرانرژی برای آموزش و تقویت مهارت‌های اجتماعی و شناختی کودکان، به عنوان یکی از اهداف پایه‌ای خود راه‌اندازی شده است. روش‌های آموزشی این مجموعه، از طریق بازی‌های هدفمند و در محیطی جذاب و تحت نظر متخصص روانشناس کودک اجرا می‌شود تا کودکان به بهترین حالت ممکن توسعه یابند.

برنامه های آموزشی مهدکودک‌ها به عنوان پایه، برای ارتقاء کیفیت زندگی در مراحل آینده تحصیلی تاثیر شگرفی برجای میگذارند. برخی از خصوصیات شاخص که در مهدکودک دنیای خلاقیت در مرزداران، اهمیت‌ دارد را اشاره میکنیم تا دلیل محبوبیت را بهتر بدانید.

محیطی ایمن، غنی و مطبوع فراهم شده است تا ضمن یادگیری، توجه به نیازهای انسانی کودکان که از اولین اصول در مهدکودک‌هاست نیز رعایت شود. تأمین تغذیه مناسب، بهداشت، نظافت و توجه به سلامت جسمی و روانی کودکان از خط مشی های مدیریت مجموعه است.

توجه به توسعه شناختی و اجتماعی در برنامه‌های آموزشی مهدکودک نیز گنجانده شده است تا تمامی کودکان بتوانند از کسب مهارت‌های شناختی، اجتماعی، زبانی و حرکتی لذت ببرند و شاهد رشد و تربیت اصولی باشند. آموزش مبتنی بر بازی از شیوه های کارمد برای فراگیری است تا ضمن بازی و فعالیت‌های خلاقانه بتوانند به طور موثر و لذت‌بخش‌تری، کسب دانش کنند.

کادر مجرب این مهدکودک توجه جدی به اجرای برنامه‌های آموزشی از طریق فعالیت‌های بازی‌محور دارند. تنوع و چند فرهنگی از مشکلات یادگیری برخی کودکان است بنابراین در تقویم برنامه آموزشی، محتواها و فعالیت‌های آموزشی متناسب با تنوع جنسیتی، فرهنگی و اجتماعی بوده تا پاسخگو نیاز باشد و کودکی به دلیل تبعیض از آموزش عقب نماند.

کادر آموزشی نیز همکاری مستمر مهدکودک با والدین و خانواده در نظر دارد تا به عنوان یک عامل موثر در توسعه کودکان، نقش آفرینی کنند. کارکنان این مهدکودک معتقدند که اطلاع‌رسانی به والدین، مشارکت آنها در فعالیت‌ها و ایجاد ارتباط بین مهدکودک و خانه، از موارد اصلی  در سیاست‌های آموزشی مرکز محسوب میشوند.

انتخاب پرسنل آموزشی با حساسیت زیاد صورت گرفته است تا آموزش و پرورش کودکان متناسب با دانش روز دنیا به خوبی صورت گیرد.

سیاست‌های آموزشی مهدکودک‌ تنها براساس آموزشات خشک نبوده بلکه فرصت استراحت و خواب نیز در نظر گرفته شده است که عملکرد و پیشرفت دوچندان کودکان را به ارمغان می آورد. تمام تلاش کادر آموزشی بر ایجاد محیطی مناسب و بهبود کیفیت بوده تا متناسب با تحولات جامعه و نیازهای کودکان بهبود یابد.

"دنیای خلاقیت" از طریق آکادمی‌های مختلف فعالیت می‌کند که شامل موارد زیر می‌شود:

۱. آکادمی بازی‌های هدفمند: این آکادمی، با برگزاری بازی‌هایی با هدف تقویت حواس و هماهنگی کودکان، مثل گوی و هزارتو، بهبود هماهنگی بینایی و مهارت‌های حرکتی کودکان را تقویت می‌کند. همچنین، فعالیت‌های ورزشی مانند یوگا و بدنسازی نیز جزء برنامه‌های آکادمی هستند.

۲. آکادمی منته سوری: در این آکادمی، کودکان در تعامل با محیط اجتماعی، به مهارت‌ها و روابط اجتماعی مانند عشق ورزی، دوست یابی، نظم و همکاری آموزش داده می‌شوند.

۳. آکادمی مهارت‌های زندگی: این آکادمی بر روی آموزش عزت نفس و مهارت‌های اعتماد به نفسی کودکان تمرکز دارد. مثلاً کودکان از طریق بازی‌ها و با استفاده از متدهای روانشناسی، مهارت‌هایی مانند نه گفتن، قبول کردن نه از دیگران، رعایت حریم خصوصی دیگران و مشخص کردن حریم خصوصی خود، احترام و... را یاد می‌گیرند.

۴. آکادمی خلاقیت: این آکادمی، با ارائه آموزش درباره ابزارها و ساخت کارهای دستی خلاقانه، به افزایش هوش کودکان می‌پردازد.

۵. آکادمی هنری: آموزش موسیقی و هنرهای تجسمی از جمله برنامه‌های این آکادمی است. امروزه، آموزش موسیقی به کودکان با استفاده از روش‌های مناسب برای آنها به دلیل تأثیر برجسته‌ای که در توانایی های زبانی و شناختی آنها دارد، اهمیت بیشتری یافته است.

در "دنیای خلاقیت"، برنامه‌های آموزشی به شدت به آموزش زبان نیز تأکید دارند. با استفاده از روش‌های مدرنی مانند اجرای نمایش‌های خلاقانه، زبان به کودکان آموزش داده می‌شود. تحقیقات نشان داده است که آموزش زبان به کودکان در سنین پایین بهبود قابل توجهی در هوش کلامی، دایره لغات و توانایی زبانی آنها دارد.