مهدکودک دانشگاه کوچک در اصفهان

مهدکودک دانشگاه کوچک در اصفهان

نام مدیر:
سرکار خانم مریم خالقی
ساعت کاری:
۷:۳۰ تا ۱۴
سال تاسیس:
۱۳۹۳
مجوز:
آموزش و پرورش ناحیه ۱
آدرس:
اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب بیمارستان سینا، کوچه ۳۵

مجموعه دانشگاه کوچک در همه زمینه ها جهت آموزش و یادگیری به کودکان فعال می باشد تا علاقمندی و استعداد کودکان در زمینه های مختلف را کشف کند همچنین با شناسایی هیجانات و روحیات کودکان از نقاط ضعف و قوت کودکان مطلع شده و در صورت نیاز  با خانواده ها ارتباط برقرار می کند.

معرفی مهدکودک و پیش دبستانی

مهدکودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک کودکان را از سن ۳ تا ۶ سال پذیرش میکند. در این مجموعه به سه موضوع اهمیت داده میشود :

۱. مهارت ها: مانند هماهنگی چشم و دست، هماهنگی چشم و پا، تقویت عضلات کوچک و بزرگ دست، فن بیان

۲. مسائل آموزشی: مانند مفاهیم ریاضی ، مفاهیم علوم و طبیعت

۳. مسائل روانشناسی: مانند عزت نفس کودکان، تقویت اعتماد به نفس، هوش هیجانی

در این مجموعه مفاهیم از راه فعالیت و به صورت عملی و بازی به کودکان آموزش داده می شود بنابراین کودکان آموزش خواهند گرفت ولی به صورت غیر مستقیم با فعالیت و بازی، در اصل از شیوه ی مونته سوری برای یاد دادن مفاهیم استفاده میشود و جهت تثبیت این مفاهیم از کتابهای کمک آموزشی استفاده می شود ولی آنچه که مجموعه به آن اهمیت بسیاری میدهد مسئله مهارت هاست.

مهارت های دست ورزی یکی از آن مهارت هایی است که بسیار مورد توجه است .این مهارت از راههای مختلف چون کلاس های رباتیک ، دست ورزی، خلاقیت، نقاشی و کاردستی انجام پذیر است. از دیگر مواردی که در این مجموعه به آن توجه بسیار می شود دقت، توجه و پرورش حافظه کودکان است که از راههای پرورش ذهنی چون شطرنج و کلاس های پرورش حافظه میتوان به تقویت تمرکز کودکان پرداخت. همچنین مجموعه به صورت مداوم در عملکرد و مسائل کودکان با والدین ارتباط دارد و چنانچه کودکی دچار مشکلاتی مانند بد رفتاری و... .شوند از طریق روانشناس مجموعه به حل آن اقدام می گردد.

یک محیط مناسب برای آموزش و تربیت کودکان در مهدکودک دانشگاه کوچک در اصفهان برقرار است که رمزگشایی استعدادها و کسب مهارت را ممکن میکند. مربیان کارکشته همواره ارتباط گرم، محبت‌آمیز و احترام‌آمیز با کودکان دارند تا محیطی امن و پذیرای احساسات و نیازهایشان را صورت دهند که یادگیری را ساده میکند.

از روش‌های تجربی و بازی‌های آموزشی برای درک بهتر و نهادینه کردن مفاهیم استفاده میشود تا روند آموختن برای کودکان، آسوده شود. یادگیری اجتماعی در این مرکز موفق، اهمیت بسیاری دارد که میتوان از جمله تشویق به همکاری، به اشتراک گذاری و تعامل اجتماعی با دیگر کودکان را نام برد که در نهادینه کردن مهارت‌های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

برنامه های درسی به نحوی تنظیم شده اند که پاسخگوی ویژگی‌ها و تفاوت‌های منحصربه‌فردی تمامی کودکان است. امکان بازی، یادگیری و تعامل در فضای آموزشی مناسب، ممکن شده است علاوه بر آنکه فضای آموزشی امن، تمیز و جذاب است.

بازی‌های حرکتی امکان توسعه مهارت‌های حرکتی را ممکن کرده اند تا شاهد تقویت مهارت‌های جسمی بود. فعالیت های آموزشی در واقع ترکیبی از  بازی و یادگیری هستند که در کنار سرگرمی، عناصر یادگیری نیز داشته باشند.

بهبود روند آموزش و تربیت با ارزیابی و پیگیری مستمر ممکن شده است که بی ارتباط با شناخت نقاط قوت و ضعف کودکان، نیست.

از مزایا کلاس های در حال برگزاری مجموعه دانشگاه کوچک میتوان موارد زیر را نام برد:

کلاس ریاضی

بازی‌های تعاملی و خلاقانه به آموزش ریاضی و مفاهیم آن مانند شمارش، اندازه‌گیری، الگوها و …  کمک میکند. از اشیاء فیزیکی مانند اسباب بازی‌ها، بلوک‌ها و شمارش‌ها برای نهادینه شدن مفاهیم ریاضی کمک گرفته میشود.

کلاس دست ورزی

یادگیری و توسعه مهارت‌های دستی با کمک گروهی از فعالیت‌ها، ممکن شده است. البته استفاده از مواد ایمن و مناسب برای کودکان، اهمیت دارد که امکان اکتشاف و خلاقیت را ممکن کرده است. کودکان نیز از آن‌ها استقبال کرده، لذت می برند و احساس پیشرفت دارند.

کلاس ورزشی

تقویت عضلات، تخلیه هیجانات و انرژی با حضور در کلاس های مختلف ورزشی ممکن شده است. پرسنل فعالیت های مناسبی درنظر گرفته اند که به حفظ تعادل کودکان، هوش حرکتی و افزایش هوش هیجانی ریاضی منجر میشود.

کلاس علوم

به کودکان اجازه داده میشود تا در حین فعالیت‌های علمی خود، فرصت‌هایی برای برقراری ارتباط مستقیم با طبیعت، داشته باشند که ارتقا خلاقیت و کسب تجربه‌های جدیدی را ممکن میکند.

 شطرنج

تقویت تمرکز، تصمیم‌گیری و حل مسئله با حضور در کلاس شطرنج، امری بدیهی است که تشویق به همکاری و رقابت سالم نیر میکند. این فعالیت سالم به کودکان یاد میدهد که با همکاری و رقابت سالم، شاهد بهبود مهارت‌های مختلف باشند.

کلاس مونته سوری

مواد آموزشی تنوع‌پذیر برای گروه های سنی مختلف وجود داشته که به تمام حوزه‌های یادگیری کودکان پاسخ میدهد، علاوه برآنکه امکان بهبود توانمندی‌های مختلف کودکان را نیز ممکن کرده است. این فضا، ارتقا استقلال کودکان و تصمیم گیری بر اساس علاقه‌مندی را ممکن میکند.

کلاس رباتیک

حضور در فعالیت‌های گروهی و کار تیمی مانند کلاس رباتیک نه تنها تقویت همکاری، مهارت‌های اجتماعی و یادگیری را به دنبال دارد بلکه از طریق بازی و سرگرمی، فرآیند یادگیری را لذتبخش میکند.

کلاس لوحه و آواشناسی

پرسنل آموزشی برای انتخاب منابع آموزشی مناسب و جذاب برای کلاس لوحه و آواشناسی، حساسیت ویژه دارند و متناسب با سن کودکان کتاب‌ها، تصاویر و ابزارهای آموزشی را به کار میبرند. کاربرد بازی‌های تعاملی، کارهای دستی، نقاشی و تلفیق چند رسانه‌ای (صدا، تصویر) به شناخت آواها و صداها کمک میکند علاوه بر آنکه نهادینه کردن نحوه درست مداد دست گرفتن و لوحه نویسی که در دبستان نیاز است نیز از اصول مهم است

آدرس سایت مهدکودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک:  https://daneshgahekochak.ir

آدرس اینستاگرام مهدکودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک: https://www.instagram.com/m_daneshgah/‎

آدرس آپارات مهدکودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک: https://www.aparat.com/m_daneshgah