موسسه دنیای اسطوره کودکی در شریعتی

موسسه دنیای اسطوره کودکی در شریعتی

نام مدیر:
دکتر فهیمه میرزاحسین
ساعت کاری:
۶ تا ۱۶:۳۰
سال تاسیس:
۱۴۰۱
آدرس:
خیابان شریعتی،‌ بالاتر از میرداماد، کوچه آهور

مؤسسه فرهنگی-هنری "دنیای اسطوره کودکی" توسط اعضای گروه نمایشی "درخت سیب" پس از ۲۰ سال فعالیت در تولید و اجرای نمایش‌های عروسکی و آموزش و کار با کودکان، در سال ۱۴۰۱ تأسیس شد. این مؤسسه با بهره‌گیری از تخصص ویژه خود در نمایش و عروسک، مفاهیم و مضامین زندگی را در قالب قصه، افسانه و اسطوره برای کودکان به نحو غیرمستقیم آموزش می‌دهد. پروژه‌ها و برنامه‌های مؤسسه بر محور گفتگوی منطقی و مناسب با کودکان تمرکز دارد و با مشارکت والدین انجام می‌شود. دنیای اسطوره کودکی به عنوان یک فراخوان برای بازی و سرگرمی در بستر زندگی با شرکت کودکان، والدین و عروسک‌های نمایشی تعریف می‌شود.

کودک به عنوان موجودی جامعه‌ساز، در مرکز همه فعالیت‌ها قرار دارد و اگرچه کسب مهارت‌های گفتگوی خلاق، انجام همکاری‌های گروهی و تعاملات بین فردی و آموزش‌های هنری میسر است، اما بدون همراهی و مشارکت خانواده، این امر ممکن نیست. لذا، مؤسسه دنیای اسطوره کودکی با پرداختن به مبانی بنیادین اخلاق و آموزش پروژه‌های مشترک فرهنگی-هنری، کودک و خانواده را همراه با هم برگزار می‌کند.

"دنیای اسطوره کودکی" مکانی شبیه به خانه است، اما تجملات و اسباب بازی‌های لوکس در آن وجود ندارد و تمامی آموزش‌ها در بستر زندگی جریان می‌ یابند. عروسک‌های نمایشی در اکثر اوقات همراه با تسهیل‌گران و کودکان به کار می‌روند و در طول نمایش می‌توانند نقش‌های مختلفی را ایفا کنند، مانند نقش یک معلم، یک پلیس، یا یک پزشک. همچنین، آنها می‌توانند در نقش یکی از حیوانات داستانی به بازی بپردازند و شخصیت مورد نظر را به تصویر بکشند. عروسک‌های نمایشی بازیگران کوچکی هستند که به‌واسطه حرکات آنها و قابلیت‌های فراوانی که دارند، برای توسعه ذهنی و اجتماعی کودکان بسیار مفید هستند.

ویژگی‌های مرکز آموزشی دنیای Mytho شامل رویکرد انسان‌گرا، حضور عروسک‌های نمایشی در فعالیت‌های آموزشی به عنوان همراه تسهیلگران، حل چالش‌های کودک و خانواده با استفاده از عروسک و نمایش، آشنایی کودکان با اسطوره‌های ایرانی و ملل، برنامه‌های منظم آموزشی به صورت هفتگی، ماهانه و فصلی، ترکیب هنر و فرهنگ با موسیقی، یوگا، رقص و سفرهای علمی و آشپزی، برنامه‌های بازدید متنوع با مشارکت و همراهی والدین علاقمند، آموزش زبان انگلیسی در بستر زندگی، پذیرش از شش ماه تا نه سال، برگزاری کارگاه‌های متنوع مرتبط با مادر و کودک، عروسک و کودک و بسیاری دیگر است. یکی از بهترین کارگاه‌های این مرکز کارگاه اسباب بازی‌های مکانیکی است که برای پرورش ذهن مهندسی کودکان بسیار مفید است. کودکان پنج سال به بالا می‌توانند در این کارگاه برای خودشان اسباب بازی بسازند.