مهدکودک آرین در خیابان پیروزی، نیروی هوایی

مهدکودک آرین در خیابان پیروزی، نیروی هوایی

نام مدیر:
خانم ایمان نژاد
ساعت کاری:
۷ تا ۱۷
مجوز:
آموزش و پرورش
آدرس:
خیابان پیروزی، خیابان چهارم نیرو هوایی، فرعی ۴/۲۱ (شهید ارشدیان)، سرای محله پیروزی

اگر دنبال مهدکودک ویژه در حوالی خیابان پیروزی و نیروی هوایی هستین پیشنهاد می کنم حتما به مهدکودک آرین سری بزنید. این مهدکودک با تکیه بر فلسفه سلامت روانی کودک و خانواده تاسیس شده است. ایده ای که بسیاری از مهدکودک ها و مراکز تعامل با کودکان در اولویت اصلی خود قرار نمی دهند.

رویکرد این مهدکودک، مشابه روش های مونته سوری کودک محور است یعنی کودک در محیطی مملو از بازی ها (ی از پیش طراحی شده)  قرار می گیرد و اوست که روند انجام آن بازی ها را انتخاب می کند. در این رویکرد دو مسئله حایز اهمیت است:

مسئله اول: در این رویکرد کودک هر طوری که صلاح بداند وارد بازی می شود و از وسایل بازی استفاده می کند. مثلا در شن بازی کودک تعیین می کند که چگونه با شن بایستی تعامل کند.

مسئله دوم: کودک در مهدکودک آموزش مستقیم نمی بیند، بازی ها به صورتی طراحی شده اند که محتوایی که لازم هست را به کودک در قالب آموزش غیرمستقیم و بازی محور انتقال می دهند. مثلا مربی به او روش بازی با شن را آموزش نمی دهد اما شن بازی در نهان خود به کودک برای استفاده بهتر از عضلات ریز و درشت، ساخت ترس هایش با شن و از بین بردن آن ها و ... را می آموزد.

مسئله سوم: در این روش مربی مداخله گر نیست، کمک کننده است. مثلا به کودک روش شن بازی را یاد نمی دهد فقط کمک می کند کودک در مسیری که در حال بازی هست قرار بگیرد.

در این مرکز کلاس هایی مانند سفالگری، نقاشی، رباتیک، چرتکه، هوش و خلاقیت، افزایش دهنده هوش حرکتی و تعاملی کودکان و ... انجام می گیرد اما در عین حال در این مهدکودک کارگاه هایی مبتنی بر مونته سوری هم برگزار می گردد، کارگاه هایی مانند آشپز کوچولو، پرستار کوچولو، دانشمندان کوچک، و ... که باعث افزایش مهارت و هوش کودکان می شود.

ویژه ترین کلاس مهدکودک آرین

در بررسی مهدکودک آرین ما ویژه ترین کلاس این مهدکودک را فضای Messy Play آنها دیدیم. دنیای یک کودک در ۱۰۰ سال، ۳۰۰ سال، ۵۰۰ سال، ۱۰،۰۰۰ سال پیش را تصور کنید.

محیطی با محرک ها و تعاملات کم با محیط، در دنیای امروز محرک های برای یک کودک فراوان هستند.

  • در گذشته کودکان در فضاهای باز و وسیع بزرگ می شدند و امروزه کودکان در محیط های بسته (اتاق، خانه، خیابان، کوچه، ماشین و ...) بزرگ می شوند.
  • در گذشته کودکان در فضاهایی با کمترین آلودگی صوتی رشد می کردند اما امروزه با باز گذاشتن پنجره خانه یا پیاده روی در خیابان حجم بسیاری آلودگی صوتی وارد ذهن انسان می شود.
  • در گذشته کودکان در محیط هایی با فضای سبز وسیع بزرگ می شدند اما امروزه سهم کودکان شهری از محیط زیست رد طول روز حتی به صفر نزدیک است.
  • در گذشته کودکان در محیط هایی پرورش پیدا می کردند که آرامش بیشتری نسبت به امروز داشته، اما کودکان امروزی وقتی در ماشین نشسته اند یا میخواهند از خیابان عبور کنند، حجم بسیاری استرس را از طرف رانندگان دیگر تحمل می کنند.
  • در گذشته بازی کامپیوتری وجود نداشت، خود این بازی های کامپیوتری استرسی به کودکان تزریق می کند که باعث اختلال عملکرد کودکان خواهد شد.
  • وجود کارتون و انیمیشن هایی با رنگ و سرعت بالای حرکت اجسام خود برای کودکان استرس زاست که کودکان گذشته آن ها را تجربه نمی کردند.
  • نکته مهم تر این است که در گذشته کودکان محیط بازی و همچنین همبازی های بیشتری داشتند اما امروزه به دلیل کوچک شدن محیط زندگی و درگیری بیشتر خانواده ها با کودکان، قوانین و باید و نباید ها برای کودکان به نسبت گذشته بیشتر شده است.
  • و مثال های بسیاری دیگر از تفاوت میان نسل های گذشته و انسان امروزی

بهرحال این همه محرک که هر لحظه در حال تحریک یکی از حواس ۵ گانه ما هستند و ذهن ما آن را در پس زمینه دریافت کرده و پردازش می کند انرژی بسیاری مصرف می کند که در عین حال برای خروج این حجم ورودی بایستی راه حلی باشد.

کلاس Messy Play فضایی برای تخلیه این حجم از محرک های محیطی است. در این فضا کودک فارغ از باید و نباید ها بدون قانون خاصی (جز انجام فعالیت های خطرناک) به تخلیه هیجانات خود می پردازد.

مدیر و موسس مهدکودک آرین

خانم ایمان نژاد مدیر و موسس مهدکودک آرین دارای تحصیلات کارشناسی ارشد روانشناسی و مدرک بین المللی مونته سوری است. نکته قوت مهدکودک حضور خانم ایمان نژاد و تسلط ایشان بر روی بحث های شناخت کودک است.

مربیان تمام تعاملات کودک با محیط را ثبت و ضبط می کنند و در بازه های مختلف این مستندات توسط خانم ایمان نژاد بررسی می گردد، اگر مسئله قابل حلی باشد با کودک در محیط تعاملی با مبنای درمانی انجام می شود.

اما اگر اختلال یا مشکل در کودک ریشه دار تر باشد با خانواده کودک مطرح می گردد و سپس برای پروسه درمان چند جلسه ای، برنامه ریزی صورت می گیرد.

پیشنهاد ما این است در انتخاب مهدکودک تمرکز خود را بر روی تیم مدیریت و مربیان آن مهدکودک قراردهید، سلامت روانی کودک خود را در اولویت قرار دهید.

در قسمت پائین می توانید رزومه مختصری از خانم ایمان نژاد را مشاهده نمائید.

  • داری مدرک کارشناسی ارشد روان شناسی
  • دارای مدرک بین المللی دوره های مونته سوری کودک
  • عضو انجمن  نظام  روانشناسی ایران، روانشناس خانواده و کودک
  • برگزار  کننده کارگاههای  فرزند پروری، تربیت کودک خلاق، تربیت کودک با عزت نفس و ...
  • برگزار کننده  دوره های تخصصی  هوش خلاقیت ویژه کودکان ( دانشمند کوچولو  ،  ریاضیدان  کوچک ،  آشپز کوچولو و..‌)
  • مدیر مهدکودک و پیش دبستانی آرین به مدت ۱۰ سال  
  • مشاور و کوچ خانواده کودکان در معرض آسیب 
  • کارآفرینی بیش از ۲۰ نفر
  • مدرس دوره مهارتهای زندگی کودکان  
  • برگزار کننده های کارگاههای تخصصی مادر و  کودک، مونته سوری، مسی پلی
  • مدرس  دوره های آنلاین روانشناسی کودک و خانواده